نصیحت شیطان به حضرت نوح علیه السلام
 
mazhabi
دنیای مطالب
 
 
شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 8:43 ::  نويسنده : adel

نصیحت شیطان به حضرت نوح علی نبینا و آله و علیه السلام :

بعد از طوفان، وقتی که کشتی نوح روی زمین قرار گرفت و حضرت نوح از کشتی فرود آمد، شیطان به حضورش آمد و گفت:
«تو را بر من حق و نعمتی است. می خواهم شکر نعمت تو را به جا آورده و عوض تو را بدهم.»

نوح فرمود:
«من اکراه دارم بر تو حقی داشته باشم و تو جزای حق مرا بدهی، بگو آن چه حقی است؟»

شیطان گفت:
«من چقدر باید زحمت بکشم تا یک نفر را گمراه کنم، تو نفرین کردی و همه به نفرین تو هلاک شدند، حالا من فعلاً در آسایشم تا خلق دیگر به دنیا آیند و به تکلیف رسند تا آنها را به معاصی دعوت کنم. الان به جهت ادای حق، تو را نصیحت می کنم.»

حضرت نوح از این که شیطان می خواهد او را نصیحت کند ناراحت شد. خداوند به نوح وحی فرستاد که:

«ای نوح، سخن او را قبول کن؛ اگرچه که فاسق است.»

نوح به شیطان گفت: هرچه می خواهی بگو.

شیطان گفت: ای نوح! از سه خصلت احتراز کن:

۱٫ تکبر نکن که من به واسطه آن بر پدر تو آدم سجده نکردم و از درگاه ربوبی رانده شدم.

۲٫ از حرص بپرهیز؛ که آدم به واسطه آن از گندم خورد و از بهشت محروم گردید.

۳٫ از حسد احتراز کن که به واسطه آن قابیل برادر خود هابیل را کشت و به عذاب الهی هلاک شد.بحارالانوار،ج۷۲،ص۱

مأخذ: نصیحت های شیطان، روح الله گائینی و مهدی شعبانی مهردرانی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان mazhabi و آدرس loveallah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 79
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 367
بازدید کل : 39864
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1